نینجا

روزنوشت های یک مستندساز

نینجا

روزنوشت های یک مستندساز

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تصویر شهید ادواردو آنیلی

تصویر شهید بدون مرز، ادواردو آنیلی در نماز جماعت آیت الله خامنه ای

دارم روی شهدای بدون مرز کار میکنم. شهیدانی که بعد از شهدایی مثل ادواردو آنیلی به تازگی و در جریانات اخیر با حکومت ایران اسلامی مرتبط و معرفی شدن و پس از اندکی شهید شدند.

شهید ادواردو آنیلی پسر میلیاردر مشهور ایتالیایی بعد از مسلمان و شیعه شدن به دلیل انتخاب مذهبش زندگی سختی داشت و پس از آن هم شهید شد. در واقع، ما بعدها فهمیدیم که «ادواردو آنیلی» تنها وارث میلیاردر ایتالیایی مشهور «جوآنی آنیلی» بود که بعد از مسلمان شدن در سال 2000 به شهادت میرسد.

آیا این پایان ماجرا برای کشف شهدای بدون مرز است؟ خیر. در ایران هزینه ای میشود، برای پیدا کردن مسلمانان تاثیر گذار در حوزه علمی برون مرزی که کشف شوند و به عنوان چهره به دنیا معرفی شوند. یک عده، همینطوری، چون دشمن در کمین نشسته، پیدا میشوند.

بعد از شهادت مسلمانان در جبهه برون مرزی، انجمنی هست به اسم انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی که هدفش زنده نگه داشتن راه، یاد و خاطره این شهداست. تعدادشون هم به مرور زمان در حال زیاد شدن هست، و در تنوع هم هستند. مجرد، ازدواج کرده، جوان، میان سال و گاهی بدون فرزند و با فرزندهای دانشگاه رفته. بنابراین، کار این انجمن هم چندان ساده نیست. چراکه این شهدا، در عین قدرتمند بودن در زمان خودشان مظلوم هم هستند، معمولا. به عنوان مثال، در مورد شهید ادواردو آنیلی مستندی به عنوان روایت شهادت «ادواردو آنیلی» در همان سالهای پس از شهادت از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد و مورد استقبال هم قرار گرفت. بعد از آن، حدود یک دهه بعد، دوباره فراخوان دادند تا مستند دوم این شهید را تولید کنند و از همکاری عموم مردم هم کمک بگیرند.

در حال حاضر، تلاش زیادی برای حفظ یادواره شهدای بدون مرز صورت میگیرد، که همچنان به عنوان یک مساله باز برای حکومت ایران اسلامی خواهد ماند.

نظرات (۱)

سلام دوست عزیزم
می‌تونم ازت یه خواهش بکنم؟
امکانش هست این لطف رو در حقم بکنی؟ 
می‌خوام اگه می‌شه منو با عنوان زیر توی وبت لینک کنی:

 

خرید لایک اینستاگرام

https://followshe.ir/buy-like/

ممنون و سپاس‌گزارم ازت 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی